Campagne ikwordvrachtwagenchauffeur.nl een groot succes

De wervingscampagne ikwordvrachtwagenchauffeur.nl van het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) overtreft de doelstelling nu al ruimschoots.

iStock_000053678464_Medium

​Het doel van de campagne van het sectorinstituut, opgericht door werkgevers- en werknemersorganisaties in de sector, waaronder Transport en Logistiek Nederland, was om 1500 nieuwe vrachtwagenchauffeurs te werven. Dat doel is al ruim overtroffen!

Willem de Vries, directeur van STL, verklaart het succes vanwege de goede organisatie en bedrijven die ‘in beweging zijn’. “Daarnaast is er ook subsidie beschikbaar voor doorstromers. Mensen met een andere functie die chauffeur willen worden, komen ook in aanmerking. En dat levert een fors aantal chauffeurs op.”

Toch aanhou​​dend personeelstekort

Ondanks het recordaantal nieuwe werknemers in de sector blijft er toch een aanhoudend personeelstekort. Willem de Vries: “De omzet in het beroepsgoederenvervoer over de weg en logistieke dienstverlening groeit door. Ondernemers zijn positief gestemd en faillissementen zijn op een laag niveau. Maar de arbeidsmarkt is gespannen.”

In het 2e kwartaal van 2018 blijft het aantal openstaande vacatures op een hoog niveau. Door deze ontwikkelingen nemen de zorgen onder ondernemers over een personeelstekort toe.

Met de campagne ikwordvrachtwagenchauffeur.nl worden veel extra chauffeurs voor de sector geworven, en dat is zeer welkom.

Meer informatie? Neem een kijkje op de website ikwordvrachtwagenchauffeur.nl. ​