Campagne Veilige Zeehavens van start gegaan
Afgelopen week is de campagne ‘Wat heb je aan €30.000,- als daarna…?’ opnieuw van start gegaan. Vorig jaar werden met deze campagne meer dan 85.000 mensen bereikt. Reden genoeg om de campagne door te ontwikkelen en nogmaals in te zetten. De campagne richt zich op medewerkers van de zeehavens, van de werkvloer tot aan de directie. Regelmatig zijn zij getuige van verdachte activiteiten.
De campagne speelt zich opnieuw online af. Ook social media wordt gericht ingezet tijdens deze periode. De uitingen worden verspreid in het Nederlands maar ook in het Engels om een groter publiek te bereiken.
Bewustwording
De campagne maakt havenmedewerkers bewuster van signalen van criminaliteit en van de risico’s om in zee te gaan met criminelen in ruil voor geld. Uiteindelijk heeft de campagne als doel om meer meldingen te genereren via bijvoorbeeld Meld Misdaad Anoniem. De campagne is deze release offline uitgebreid met naast postermateriaal ook vloer- en raamstickers en koffiebekers voor bedrijven in de havens. Dit offline campagnemateriaal is op te vragen via info@veiligezeehavens.nl
Programma Veilige Zeehavens
De campagne is ontwikkeld om criminaliteit in de havens te herkennen, te melden en te voorkomen. Betrokken partners zijn de havenbedrijven North Sea Port en Port of Moerdijk, gemeenten Borsele, Moerdijk, Terneuzen en Vlissingen, Douane, Openbaar Ministerie, Politie, Koninklijke Marechaussee. Deze partners worden ondersteund door Taskforce-RIEC Brabant-Zeeland.