Demissionair minister Mark Harbers licht voorfinanciering vrachtwagenheffing toe in TLN Talk
In de Rijksbegroting gepresenteerd op Prinsjesdag staat de voorfinanciering uit de opbrengsten van de vrachtwagenheffing vast. Goed nieuws dus voor onze sector. Maar waarom is dit geld zo belangrijk? In de nieuwste aflevering van TLN Talk praten we hierover verder met TLN-bestuursvoorzitter Elisabeth Post en onze speciale tafelgast demissionair minister Mark Harbers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Er is goed nieuws voor ondernemers die vaart willen maken met de omschakeling naar zero-emissievoertuigen. TLN pleit al jaren voor meer middelen voor verduurzaming van de transportsector en is verheugd dat de zogenaamde terugsluis van de vrachtwagenheffing volgend jaar beschikbaar komt. Door deze voorfinanciering kunnen ondernemers al in 2024 gebruik maken van financiële middelen om te verduurzamen ondanks dat de vrachtwagenheffing pas in 2026 ingevoerd zal worden. Ook spreken we met minister Harbers over de verduurzaming in de sector en de problemen waar onze ondernemers tegenaan lopen.
Verder praten we over de aangekondigde bezuinigingen. Waar gaan er gaten vallen en waar gaan we dit als eerste merken? Kortom, een aflevering om te bekijken!