‘Leden ervaren onze kennis als waardevol’
Gerda Wiering is deel van het team dat de TLN Ledendesk vormt. TLN-leden kunnen met al hun transport gerelateerde vragen bij Gerda en haar collega’s terecht.
‘Dagelijks krijgen wij talloze vragen over allerlei onderwerpen. Ze kunnen strategisch van aard zijn of juist over de dagelijkse operatie gaan. Het kan de cao betreffen, maar ook de in Frankrijk verplichte dodehoeksticker. Op al deze vragen proberen mijn collega’s en ik zoveel mogelijk zelf antwoord te geven. Zo nodig met hulp van elkaar. Alleen de echt specialistische vragen gaan de organisatie in.’
‘Leden weten ons goed te vinden. Jaarlijks komen er zo’n 17.000 telefoontjes en 22.000 e-mails binnen. Vaak zijn het vragen, maar er is ook behoefte om met ons te sparren. Dat doen we graag. We zijn er ook om met de leden mee te denken. Maar laat duidelijk zijn: wij maken voor hem of haar geen keuze. De beslissing is altijd aan het lid zelf.’
‘De kennis die wij in huis hebben, wordt door de leden als waardevol ervaren, blijkt telkens weer. Ook ons uitgebreide netwerk biedt voor leden meerwaarde. Wanneer wij de antwoorden niet weten, kunnen we terugvallen op ons netwerk van onder meer STL, CBR en onze partners.’
‘Niet altijd kunnen we leden helpen. Zo eerlijk moet je ook zijn. Soms is een vraag te specialistisch en beschikken we niet over de benodigde informatie of de juiste contacten. Dat kan een signaal zijn waarmee we dan aan de slag gaan door ons netwerk te verbreden of intern de wisselwerking met de specialist aan te trekken. Uiteindelijk gaat het om kennisuitwisseling. Dat is de basis waarop we onze leden zo optimaal mogelijk kunnen bijstaan.’
‘Als ik een lid verder heb geholpen, vind ik dat prachtig. Daar haal ik de grootste voldoening uit. Ik wil het goed doen voor de leden. Als dat lukt, geeft dat echt een kick.’