‘Met een glimlach vertrokken chauffeurs naar een volgend adres’
Op donderdag 8 december is de Dag van de Vrachtwagenchauffeur. Een dag waarin we met de gehele sector onze waardering laten blijken. Van vervoerder tot verlader; iedereen is druk bezig met de voorbereidingen. Zo ook logistiek dienstverlener CyberFreight uit Nieuw-Vennep. We spreken met dit bedrijf over de plannen die zij hebben voor volgende week.
‘Vrachtwagenchauffeurs zijn een onmisbare schakel in de logistieke keten, daarom willen wij daar vanuit CyberFreight graag een bijdrage aan leveren om zo een blijk van waardering te tonen’, aldus Esther Bruin, van de afdeling Marketing en Communicatie bij CyberFreight. Als internationaal expediteur verzorgt CyberFreight het transport via lucht- en zeevracht en de opslag en distributie van goederen met een specialisatie in pharma. ‘CyberFreight doet als verlader sinds vorig jaar mee aan de Dag van de Vrachtwagenchauffeur. Naast dat we de chauffeurs van onze vaste klanten in het zonnetje zetten, betrekken we ook onze eigen logistieke medewerkers bij deze dag.’
Plannen
‘Afgelopen editie hadden wij een houten kersthuisje op het terrein staan. We hebben chauffeurs die bij ons moesten laden of lossen voorzien van iets lekkers. De reacties waren erg leuk! De chauffeurs waren verrast en erg enthousiast over zowel het landelijk initiatief als onze deelname. Het is goed om het gesprek aan te gaan en naar de verhalen van chauffeurs te luisteren. Ze maken lange dagen en zijn veel van huis. We merkten dat zij het erg fijn vonden om hun verhaal te delen. Met een glimlach vertrokken chauffeurs naar een volgend adres. Ook dit jaar zetten we het kersthuisje op om onze vaste chauffeurs te laten genieten van een warm drankje en een lekker broodje.’
Het gehele jaar waardering uitspreken
‘Bij CyberFreight staat servicegerichtheid hoog in het vaandel. Ook naar de chauffeurs die bij ons komen laden en lossen. Naast deze dag proberen we het hele jaar door chauffeurs de waardering te geven die zij verdienen. Zo zorgen we ervoor dat chauffeurs snel worden geholpen, dat onze medewerkers naar chauffeurs toekomen om referenties op te vragen of het aanbieden van koffie. We hebben met de bouw van ons huidige pand bijvoorbeeld rekening gehouden met een chauffeursruimte met een eigen toilet. Waardering zit hem niet alleen in grote dingen. Hoe groot of klein, het gaat echt om het gebaar. Je kan als bedrijf op eigen wijze iets doen om waardering uit te spreken naar chauffeurs. Dus ik zeg: doe vooral allemaal mee en laten we dit landelijke initiatief gezamenlijk steunen!